Skargi i wnioski

Zgodnie z regulaminem organizacyjnym Urzędu do Spraw Cudzoziemców skargi i wnioski dotyczące działalności Urzędu oraz działania wojewodów w zakresie tematyki związanej z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium RP są rozpatrywane przez Wydział Kontroli i Nadzoru Biura Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców.

Skargi i wnioski wpływające do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców rozpatrywane są na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2013 poz. 267 z późn.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji  przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5 poz. 46).

Istnieje możliwość złożenia skargi w formie pisemnej pod adres:

Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców
ul. Taborowa 33
02-699 Warszawa

za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu do Spraw Cudzoziemców
lub e-formularza

Skargi przyjmuje osobiście Naczelnik Wydziału Kontroli i Nadzoru Biura Szefa Urzędu, Pan Bartosz Koneczny,
zaś pod numerami telefonów: 022 60 140 43 lub 022 60 174 23, można uzyskać informacje dotyczące formy i sposobu złożenia skargi.

poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek – piątek w godz 09.00-15.00

  • Zgodnie z art. 253 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego dyżur Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców związany z przyjmowaniem obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w środy w godz. 16:15-17:15

    Klienci zainteresowani rozmową z Szefem Urzędu proszeni są o wcześniejsze umówienie spotkania pod numerem telefonu (22) 601 74 01 oraz składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat rozmowy.

    UWAGA! Zgłoszenia mogą być składane listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kierownictwo@udsc.gov.pl. Zgłoszenia niezawierające danych klienta, tj. imienia, nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

    O wyznaczeniu terminu spotkania z Szefem Urzędu do Spraw Cudzoziemców, klienci powiadamiani są pisemnie lub telefonicznie.